អត្ថបទនេះផ្តល់ជូននូវគន្លឹះទាក់ទងនឹងជំហានដំបូងដែលអ្នកគួរអនុវត្តដើម្បីទទួលបានឱកាស
ក្រុមហ៊ុនភាគច្រើនដែលទទួលបានជោគជ័យក្នុងទីផ្សារលទ្ធកម្ម – ក្រុមហ៊ុនដែលឈ្នះការដេញថ្លៃជាទៀងទាត់ – អាចទស្សទាយបាននូវឱកាសដែលអាចឈ្នះបានមុនពេលការដេញថ្លៃត្រូវបានគេបោះពុម្ពផ្សាយ។ នេះដោយសារតែក្រុមហ៊ុនដែលទទួលបានជោគជ័យមានផែនការសកម្មភាពមួយដែលអនុញ្ញាតឱ្យពួកគេកំណត់ឱកាសឱ្យបានឆាប់រហ័សនៅក្នុងវដ្តលទ្ធកម្ម និងទទួលបានពិន្ទុខ្ពស់ជាងមុនពីដៃគូប្រកួតប្រជែងដែលមានសក្តានុពល។
តើអ្នកគួរចាប់ផ្តើមនៅទីណា?
១. ចាប់ផ្តើមធ្វើការស្រាវជ្រាវទីផ្សាររបស់អ្នក។ តើមានទីផ្សារលទ្ធកម្មសាធារណៈ / ឯកជនសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនរបស់អ្នកឬទេ?
២. ទទួលបានការយល់ដឹងពីច្បាប់លទ្ធកម្មនិងនីតិវិធីនៃអតិថិជនសក្តានុពលរបស់អ្នក។
៣. ភ្ជាប់ពាក្យជាមួយនឹងការអភិវឌ្ឍមុខជំនួញ។
៤. ទទួលបានមូលដ្ឋានទិន្នន័យរបស់អ្នកផ្គត់ផ្គង់របស់អតិថិជនសក្តានុពលរបស់អ្នក។
៥. កំណត់អត្តសញ្ញាណដៃគូសក្តានុពលនិងបង្កើតទំនាក់ទំនងសហការ។
៦. រៀបចំសមា្ភារៈស្តង់ដាជាមុននិងសន្សំពេលវេលា។
៧. បង្កើតក្រុមឆ្លើយតបការដេញថ្លៃក្នុងស្រុករបស់អ្នក។
៨. ស្វែងរកការដេញថ្លៃជាទៀងទាត់។
៩. វាយតំលៃឱកាសនៃការឈ្នះមុននឹងលះបង់ពេលវេលានិងធនធាន: ដើម្បីដេញថ្លៃឬមិនដេញថ្លៃ?
ចូរធ្វើការសិក្សាស្រាវជ្រាវ និងពិនិត្យមើលពីសក្តានុពលរបស់អ្នកក្នុងការចាប់យកឪកាសលទ្ធកម្មដោយមានប្រសិទ្ធិភាពតាមជំហានខាងក្រោមៈ
១. ចាប់ផ្តើមធ្វើការស្រាវជ្រាវទីផ្សាររបស់អ្នក។ តើមានទីផ្សារលទ្ធកម្មសាធារណៈ / ឯកជនសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនរបស់អ្នកឬទេ?
ចាប់ផ្តើមដោយកំណត់អតិថិជនសក្តានុពលសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនរបស់អ្នក។ ចូរធ្វើការស្រាវជ្រាវអំពីអ្វីដែលអង្គការសាធារណៈឬឯកជនអាចចាប់អារម្មណ៍លើសក្តានុពលរបស់អ្នកការងារទំនិញឬសេវាកម្មរបស់អ្នកនិងវាយតម្លៃពីតម្រូវការដ៏ធំដែលអាចមាន។ សូមព្យាយាមយល់ពីសកម្មភាពតម្រូវការនិងបញ្ហាប្រឈមរបស់ពួកគេនិងអ្វីដែលអ្នកអាចផ្តល់ឱ្យពួកគេ។ ចាត់វិធានការដូចជាការកែប្រែព័ត៌មានលើទំព័រវិបសាយរបស់អតិថិជនដែលមានសក្តានុពលរបស់អ្នកដោយស្នើសុំផែនការលទ្ធកម្មរបស់ពួកគេឬកែសំរួលការដេញថ្លៃនាពេលបច្ចុប្បន្ននិងពីមុន។ នេះនឹងជួយអ្នកឱ្យស្គាល់ពីកម្មវិធីនិងសេវាកម្មរបស់អតិថិជននិងរបៀបនៃដំណើរការរបស់វា។
២. ទទួលស្គាល់ក្បួននិងនីតិវិធីលទ្ធកម្មរបស់អតិថិជនសក្តានុពលរបស់អ្នក
អង្គការលទ្ធកម្មមាននីតិវិធីនិងបទបញ្ញត្តិផ្ទាល់របស់ខ្លួនដើម្បីទិញពីអ្នកផ្គត់ផ្គង់ពីខាងក្រៅ។ អ្នកត្រូវរកមើលថាតើនីតិវិធីអាចរកបានជាសាធារណៈនិងរបៀបដែលអ្នកអាចទទួលបាន។ ជាធម្មតាអង្គការសាធារណៈនិងអន្ដរជាតិអនុវត្តតាមនីតិវិធីលទ្ធកម្មដែលមានបទបញ្ជាខ្ពស់ដែលមានលក្ខណៈសាធារណៈនិងមានភាពងាយស្រួលក្នុងការកំណត់អត្តសញ្ញាណ។ ក្នុងករណីវិស័យឯកជនអ្នកប្រហែលជាត្រូវពិនិត្យមើលផ្នែកលទ្ធកម្មនៃអតិថិជនសក្តានុពលរបស់អ្នក។ ការយល់ដឹងអំពីច្បាប់និងបទបញ្ជាដែលអតិថិជនប្រើប្រាស់មានសក្តានុពលគឺជាអត្ថប្រយោជន៍ដ៏ធំធេងហើយនឹងជួយអ្នកឱ្យត្រៀមខ្លួនល្អជាងមុនសម្រាប់ដំណាក់កាលលទ្ធកម្ម។
៣.ចូលរួមជាមួយការអភិវឌ្ឍអាជីវកម្មសកម្ម
នៅក្នុងទីផ្សារលទ្ធកម្មក៏ដូចជាទីផ្សារដទៃទៀតដែរវាជាការសំខាន់ដែលអ្នកកសាងទំនាក់ទំនងនៃទំនុកចិត្តនិងទុកចិត្តជាមួយអតិថិជនសក្តានុពលរបស់អ្នក។ ជួបជាមួយអ្នកទិញដែលមានសក្ដានុពលនិងស្គាល់ពួកគេកាន់តែប្រសើរ។ ឱ្យអតិថិជនសក្តានុពលដឹងអំពីអាជីវកម្មរបស់ក្រុមហ៊ុននិងមូលហេតុដែលពួកគេត្រូវការការងាររបស់អ្នកទំនិញឬសេវាកម្ម។ ពន្យល់ពួកគេអំពីលក្ខណៈពិសេសនិងគុណសម្បត្តិនៃការធ្វើការជាមួយអ្នក។ ការអភិវឌ្ឍអាជីវកម្មជាទូទៅមិនត្រូវបានអនុញ្ញាតទេនៅពេលដែលសេចក្តីជូនដំណឹងដេញថ្លៃត្រូវបានបោះពុម្ពផ្សាយដូច្នេះអ្នកចាំបាច់ត្រូវធ្វើដូច្នេះមុនពេលការអញ្ជើញដេញថ្លៃត្រូវបានបោះពុម្ពផ្សាយ។
៤. ទទួលបានមូលដ្ឋានទិន្នន័យរបស់អ្នកផ្គត់ផ្គង់របស់អតិថិជនសក្តានុពលរបស់អ្នក
អង្គការលទ្ធកម្មមួយចំនួនមានមូលដ្ឋានទិន្នន័យអំពីអ្នកផ្គត់ផ្គងសក្តានុពល។ ស្វែងយល់ថាតើអតិថិជនសក្តានុពលរបស់អ្នកមានអ្វីមួយហើយតម្រូវការនិងដំណើរការអ្វីខ្លះដែលពាក់ព័ន្ធនឹងការចុះឈ្មោះ។ ឱកាសដេញថ្លៃមួយចំនួនអាចមានលទ្ធភាពទទួលបានតែក្រុមហ៊ុនដែលបានចុះបញ្ជីក្នុងមូលដ្ឋានទិន្នន័យរបស់អ្នកផ្គត់ផ្គង់ប៉ុណ្ណោះ។ ប្រសិនបើអ្នកមិននៅទីនោះអ្នកនឹងខកខានឱកាស។
៥. កំណត់អត្តសញ្ញាណដៃគូដែលមានសក្តានុពលនិងបង្កើតទំនាក់ទំនងសហការ
វាជារឿងសាមញ្ញសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនដើម្បីបង្កើតកិច្ចព្រមព្រៀងជាផ្លូវការនិងក្រៅផ្លូវការដើម្បីចូលរួមជាមួយគ្នាក្នុងដំណើរការលទ្ធកម្ម។ ក្រុមហ៊ុនឯកអាចមិនអាចចូលរួមក្នុងឱកាសជាក់លាក់បានទេដោយសារតែទំហំឬស្មុគស្មាញនៃគម្រោង។
ដៃគូសក្តានុពលអាចត្រូវបានកំណត់អត្តសញ្ញាណដោយប្រើប្រាស់ធនធានមួយចំនួន:
- ពិនិត្យមើលលិខិតបញ្ជាក់រង្វាន់កិច្ចសន្យាកន្លងមកដើម្បីកំណត់អត្តសញ្ញាណក្រុមហ៊ុនដែលធ្លាប់បានឈ្នះការដេញថ្លៃនៅក្នុងវិស័យដែលអ្នកចាប់អារម្មណ៍។
- ចូលរួមក្នុងបណ្តាញទំនាក់ទំនងតាមវិស័យឯកជនដែលរៀបចំដោយអង្គការគាំទ្រអាជីវកម្មក្នុងស្រុក។
- ប្រើមូលដ្ឋានទិន្នន័យក្រុមហ៊ុន (ឧទាហរណ៍មូលដ្ឋានទិន្នន័យពីសមាគមសហគ្រាសតាមវិស័យ) ។
- ចូលរួមសមាគមអាជីពនិងអាជីព។
- ប្រើបណ្តាញរបស់អ្នក។
កុំខ្លាចក្នុងការទាក់ទងអ្នកប្រកួតប្រជែងរបស់អ្នកនិងពិភាក្សាអំពីតំបន់ដែលអាចធ្វើទៅបានដែលអ្នកអាចបំពេញបន្ថែមគ្នា។ វាជារឿងសាមញ្ញក្នុងការស្វែងរកក្រុមហ៊ុនដែលប្រកួតប្រជែងក្នុងដំណើរការដេញថ្លៃមួយចំនួននិងធ្វើការរួមគ្នាជាមួយគ្នាទៅវិញទៅមក។ មុននឹងបង្កើតកិច្ចព្រមព្រៀងជាមួយក្រុមហ៊ុនសូមប្រាកដថាវាមានកេរ្តិ៍ឈ្មោះល្អ។ វាយតំលៃវប្បធម៌និងទម្រង់នៃការប្រតិបត្ដិការរបស់ខ្លួនដើម្បីមើលថាតើវាសមស្របសម្រាប់អ្នកហើយថាអ្នកអាចធ្វើការរួមគ្នាជាក្រុមមួយ។
៦. រៀបចំសំភារៈស្តង់ដាជាមុននិងរក្សាទុកពេលវេលា។
អ្នកអាចសន្សំសំចៃពេលវេលាប្រសិនបើអ្នកមានសម្ភារៈស្តង់ដារដែលបានរៀបចំទុកជាមុនដែលអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកផ្តោតអារម្មណ៍លើការរៀបចំឯកសារបច្ចេកទេសនិងហិរញ្ញវត្ថុជាក់លាក់ដែលតម្រូវឱ្យដាក់ស្នើការដេញថ្លៃ។ អ្នកគួរពិនិត្យមើលឡើងវិញនូវការដេញថ្លៃនាពេលបច្ចុប្បន្ននិងកន្លងមកជាក់លាក់ចំពោះអតិថិជនដែលមានសក្តានុពលរបស់អ្នកនិងវិស័យដែលមានចំណាប់អារម្មណ៍ដើម្បីកំណត់ឯកសារដែលជាធម្មតាត្រូវបានទាមទារនៅក្នុងដំណើរការដេញថ្លៃ។ រក្សាសម្ភារស្តង់ដាររបស់អ្នកអោយទាន់សម័យនិងបកប្រែជាភាសាដែលត្រូវការ (បើមាន) ។
៧. រៀបចំក្រុមឆ្លើយតបការដេញថ្លៃក្នុងស្រុករបស់អ្នក
បង្កើតវិធីសាស្ដ្រខាងក្នុងដើម្បីឆ្លើយតបទៅនឹងសំណើសុំដេញថ្លៃ។ សម្រាប់ការដេញថ្លៃនីមួយៗកំណត់អត្តសញ្ញាណនរណាម្នាក់ដែលមានសមត្ថភាពបំផុតដើម្បីដឹកនាំនិងសម្របសម្រួលការរៀបចំ។ អ្នកសម្របសម្រួលត្រូវប្រាកដថារាល់ព័ត៌មានចាំបាច់ (ផ្នែកបច្ចេកទេសហិរញ្ញវត្ថុនិងរដ្ឋបាល) ត្រូវបានផ្តល់ឱ្យដោយនាយកដ្ឋាននិមួយៗហើយថាឯកសារ / ការផ្តល់ជូនចុងក្រោយគឺស្របគ្នា។ គាត់ក៏ត្រូវធានាថាអ្វីគ្រប់យ៉ាងត្រូវបានប្រមូលមុនថ្ងៃផុតកំណត់ដែលអនុញ្ញាតឱ្យពេលវេលាសម្រាប់ការពិនិត្យឡើងវិញ។ អ្នកក៏គួរតែផ្តល់ការបណ្តុះបណ្តាលដល់សមាជិកបុគ្គលិកដែលជាធម្មតានឹងត្រូវបានចូលរួមនៅក្នុងការរៀបចំការផ្តល់ជូនពិសេសនិងសំណើ។ នេះនឹងជួយអ្នកបង្កើនគុណភាពនៃការផ្តល់ជូនរបស់អ្នកឱ្យបានច្បាស់លាស់និងជៀសវាងកំហុសឆ្គងជាមូលដ្ឋានក្នុងអំឡុងការរៀបចំ។
៨. ស្វែងរកការដេញថ្លៃនៅលើមូលដ្ឋានធម្មតាមួយ
ពិនិត្យមើលប្រភពព័ត៌មានខុសៗគ្នាដើម្បីបញ្ជាក់អំពីការដេញថ្លៃហើយកំណត់អ្នកដែលទទួលខុសត្រូវលើវា។ ពេលដែលអ្នកកំណត់សម្គាល់ការដេញថ្លៃឱ្យបានឆាប់កាន់តែប្រសើរឡើងនៅពេលដែលបានបន្ថែមថ្ងៃដើម្បីរៀបចំការផ្តល់ជូននេះ។
មានអង្គការជាតិនិងអន្ដរជាតិជាច្រើនដែលផ្តល់ជូនសេវាកម្មស្វែងរកការដេញថ្លៃ។ អ្នកប្រហែលជាចង់ពិនិត្យមើលថាតើអង្គការណាដែលផ្តល់ជូននូវប្រភេទសេវាទាំងនេះ (ប្រភេទសេវាកម្មនេះ) នៅក្នុងប្រទេសរបស់អ្នកហើយវាយតំលៃថាតើអ្វីដែលពួកគេផ្តល់ជូននឹងមានតម្លៃសម្រាប់អ្នក។ ការកំណត់អត្តសញ្ញាណនៃការដេញថ្លៃទាំងអស់នៅក្នុងវិបផតថលតែមួយអាចជាជំនួយដ៏អស្ចារ្យ។
៩. វាយតំលៃឱកាសនៃការឈ្នះមុននឹងចំណាយពេលនិងធនធាន: ដើម្បីដេញថ្លៃឬមិនដេញថ្លៃ?
នៅពេលដែលការផ្សព្វផ្សាយដេញថ្លៃមួយត្រូវបានគេកំណត់អត្តសញ្ញាណអ្នកត្រូវសម្រេចចិត្តចូលរួមឬមិនចូលរួម។
ចូរគិតឱ្យបានប្រុងប្រយ័ត្នថាតើវាគួរតែមានតម្លៃក្នុងការប្រកួតប្រជែងដេញថ្លៃដែរឬទេពីព្រោះការឆ្លើយតបនឹងការស្នើសុំដេញថ្លៃអាចមានតំលៃថ្លៃក្នុងកិច្ចប្រឹងប្រែងនិងពេលវេលាដែលបុគ្គលិករបស់អ្នករៀបចំដើម្បីផ្តល់ជូន។
ដើម្បីប៉ាន់ប្រមាណនូវឱកាសនៃការឈ្នះសូមព្យាយាមឆ្លើយសំណួរខាងក្រោមសម្រាប់សេចក្តីជូនដំណឹងដេញថ្លៃនីមួយៗដែលបានកំណត់:
- តើក្រុមហ៊ុនខ្ញុំអាចផ្តល់ទំនិញទំនិញនិងសេវាកម្មដែលត្រូវបានផ្គត់ផ្គង់គុណភាពនិងពេលវេលាដែលត្រូវការឬទេ?
- តើក្រុមហ៊ុនរបស់ខ្ញុំត្រូវនឹងតម្រូវការសិទ្ធិនិងលក្ខណសម្បត្តិគ្រប់គ្រាន់ឬទេ?
- តើក្រុមហ៊ុនរបស់ខ្ញុំអាចឆ្លើយតបទៅនឹងការដាក់ពាក្យស្នើសុំបានទេ?
- ជាមួយនឹងបទពិសោធន៏អ្នកនឹងកាន់តែច្បាស់អំពីការដេញថ្លៃដែលអ្នកដាក់ស្នើដូច្នេះបង្កើនឱកាសរបស់អ្នកក្នុងការឈ្នះលើការដេញថ្លៃនិងកាត់បន្ថយពេលវេលាដែលបានចំណាយក្នុងការរៀបចំពួកគេ។
- ប្រសិនបើអ្នកចង់ដឹងថាតើអ្នកត្រៀមខ្លួនរួចជាស្រេចដើម្បីទទួលបានលទ្ធភាពក្នុងការផ្គត់ផ្គង់សូមបំពេញកម្រងសំណួរដោយខ្លួនឯងដែលបានផ្តល់ជូន។
- ត្រលប់ទៅខាងលើ]
- សម្រាប់ធនធានបន្ថែមតើអ្នកចាប់អារម្មណ៍ …
- រកមើលឱកាសលទ្ធកម្ម? ពិគ្រោះបើកឱកាសលទ្ធកម្ម: សំណួរដែលគេសួរញឹកញាប់
- តើដឹងអំពីអ្វីដែលវាត្រូវការដើម្បីក្លាយជាអ្នកផ្គត់ផ្គង់ដ៏ជោគជ័យ? រកមើល 4 ជំហានដើម្បីភាពជោគជ័យ: ក្លាយជាអ្នកផ្គត់ផ្គង់អង្គការសាធារណៈឬឯកជន
- រៀបចំខ្លួនអ្នកដើម្បីទទួលបានឱកាសទិញ? វាយតម្លៃខ្លួនឯង: តើអ្នកត្រៀមខ្លួនយ៉ាងដូចម្តេច?
- រៀបចំសំណើរដែលឈ្នះ? រៀនពីរបៀបរៀបចំសំណើរដែលឈ្នះ។ ធ្វើនិងមិនត្រូវធ្វើ។