ព័ត៌មានជំនួយសម្រាប់ផ្តល់សេវាអតិថិជនដ៏ល្អ

នុងនាមជាម្ចាស់អាជីវកម្មអ្នកគួរកំណត់គោលដៅរបស់អ្នកដើម្បីផ្តល់សេវាអតិថិជនដ៏អស្ចារ្យ។ នេះអាចជាឧបករណ៍មានប្រយោជន៍បំផុតដើម្បីកំណត់ខ្លួនអ្នកឱ្យដាច់ពីដៃគូប្រកួតប្រជែងរបស់អ្នកហើយត្រូវប្រាកដថាអតិថិជនរបស់អ្នកមិនស្វែងរកជម្រើសដើម្បីជំនួសអ្នកជាមួយដៃគូប្រកួតប្រជែងរបស់អ្នកទេ។

សេវាកម្មអតិថិជនគឺជាដំណើរការនៃការផ្តល់សេវាកម្ម ឬផលិតផលដល់អតិថិជនរបស់អ្នកនៅគ្រប់ចំណុចទាក់ទងជាមួយពួកគេមុនពេលការទិញ ក្នុងកំឡុងពេល  និងក្រោយពេលទិញ។

សេវាកម្មអតិថិជនគឺជាទ្រព្យសម្បត្តិមួយដ៏សំខាន់បំផុតរបស់អ្នកជាពិសេសនៅក្នុងអាយុកាលនៃបច្ចេកវិទ្យាទំនើប នៅពេលគ្រប់យ៉ាងត្រូវបានប្រើដោយស្វ័យប្រវត្តិហើយអតិថិជនរបស់អ្នកនៅត្រឹមពីរបីវិនាទីឆ្ងាយពីការចែករំលែកបទពិសោធន៍របស់ពួកគេជាមួយមហាជន។

គុណភាពផលិតផលរបស់អ្នកតែឯងមិនអាចធានាអ្នកនូវចំណែកទីផ្សារដ៏សំខាន់បានទេ។ ប្រហែលជាមានពេលមួយដែលអ្នកប្រកួតប្រជែងលេចឡើងជាមួយកំណែស្រដៀងគ្នា ឬល្អជាងអ្វីដែលអ្នកកំពុងផ្តល់ជូន។ ការអនុវត្តសេវាកម្មអតិថិជនរបស់អ្នកអាចជាភាពខុសគ្នាពីអ្នកពីការប្រកួតប្រជែងរបស់អ្នក។ យោងតាមការស្ទង់មតិ 0២ ដែលបានចេញផ្សាយនៅក្នុងរបាយការណ៍ពាណិជ្ជកម្មឆ្នាំ ២០១៣ អតិថិជនចំនួន ៦៧ ភាគរយនឹងប្រាប់សមាជិកស្គាល់ជិតដិតចំនួន ៨ នាក់ឬសមាជិកគ្រួសាររបស់ពួកគេអំពីសេវាកម្មមិនល្អហើយ ៧០ ភាគរយនៃពួកគេនឹងមិនអត់ទោសឱ្យអាជីវកម្មណាដែលមានសេវាកម្មអតិថិជនអាក្រក់នោះទេ។

HomeAway ដែលជាក្រុមហ៊ុនជួលវិស្សមកាលដែលបានចូលទីផ្សារ ២ ឆ្នាំ មុន Airbnb មិនសូវល្បីល្បាញ និងទទួលស្គាល់ថាមានកេរ្តិឈ្មោះល្បីដូចជាគូប្រកួតប្រជែងវានោះទេ។ នៅពេលដែល Airbnb បានបញ្ចូលរូបភាពនៅក្នុងឆ្នាំ ២០០៨ ជាមួយនឹងយុទ្ធនាការទីផ្សារសង្គមដ៏រឹងមាំវាបានទាក់ទាញអតិថិជនជាច្រើនពី HomeAway ដែលផ្តល់ជូនពួកគេនូវភាពមិនរំខាន និងងាយស្រួលនឹងគ្រប់គ្រងជួល និងទម្រង់។ ក្នុងប៉ុន្មានឆ្នាំថ្មីៗនេះនិន្នាការបានចាប់ផ្តើមផ្លាស់ប្តូរហើយអ្នកជួលអនឡាញកាន់តែច្រើនកំពុងងាកទៅ HomeAway ជាក្រុមហ៊ុនដែលពេញចិត្តសម្រាប់ជួល។ តើហេតុអ្វី?

វាមិនមែនរហូតទាល់តែ Airbnb បានដើរថយក្រោយពីផ្នែកសេវាកម្មអតិថិជនដែលនិយាយអំពីភាពទន់ខ្សោយនៃការមិនដោះស្រាយបញ្ហារបស់អតិថិជនដោយពុំបានផ្តល់ការពន្យល់ច្រើន។ HomeAway បន្ទាប់មកបានប្រើប្រាស់ពេលវេលាដើម្បីកែលម្អសេវាអតិថិជនរបស់ខ្លួន។ នៅពេលដែលអ្នកបង្កើតប្រវត្តិរូបជាមួយក្រុមហ៊ុនអ្នកទទួលបានការហៅពីអ្នកតំណាងដែលរំលឹកពីភាពរំភើបរបស់ពួកគេដើម្បីធ្វើការជាមួយអ្នក។ អ្នកតំណាងបន្ទាប់មកផ្តល់ជូនលេខទូរស័ព្ទផ្ទាល់ខ្លួនដែលមាន ២៤ ម៉ោង។

ដូចដែលឧទាហរណ៍ខាងលើបង្ហាញថាការវិនិយោគពេលវេលា និងការខិតខំប្រឹងប្រែងក្នុងការកសាងទំនាក់ទំនងយូរអង្វែងជាមួយអតិថិជនរបស់អ្នកអាចជារឿងសំខាន់ដើម្បីទទួលបានភាពជោគជ័យក្នុងមុខជំនួញរបស់អ្នក។ តើយុទ្ធសាស្រ្តសេវាកម្មអតិថិជនអ្វីដែលអ្នកអាចប្រើដើម្បីកែលម្អសេវាកម្មរបស់អ្នក?

ធ្វើឱ្យខ្លួនអ្នកអាចអាស្រ័យដល់នៃអតិថិជន

ប្រសិនបើអ្នកធ្លាប់សាកល្បងហៅទូរស័ព្ទទៅផ្នែកបំរើសេវាអតិថិជនរបស់ក្រុមហ៊ុនរង់ចាំទូរស័ព្ទដោយអចិន្ត្រៃយ៍សម្រាប់អ្នកតំណាងម្នាក់អ្នកនឹងយល់ពីអារម្មណ៍អន្ទះអន្ទែងពីការខកខានមិនបានទទួលសេវាកម្មទាន់ពេលវេលា។ អតិថិជនរបស់អ្នកគួរតែមានអារម្មណ៍ដូចទៅនឹងទំនាក់ទំនងរបស់អ្នកមានជាបន្តលើសពីការទិញរបស់ពួកគេ ហើយអ្នកនៅទីនោះដើម្បីបំពេញតម្រូវការរបស់ពួកគេនេះ។ វាជាការសំខាន់ណាស់ដែលពួកគេអាចទាក់ទងអ្នកបានក្នុងរយៈពេលសមស្របមួយ។

ត្រូវឆ្លើយតបឆាប់

សូមកុំសាកល្បងភាពអត់ធ្មត់របស់អតិថិជនអ្នក។ ឆ្លើយតបយ៉ាងឆាប់រហ័សទៅកាន់ការសាកសួរព័ត៌មានអតិថិជនរបស់អ្នកតាមដែលអាចធ្វើបានមិនថាពួកគេទាក់ទងអ្នកតាមរយៈអ៊ីម៉ែលទូរស័ព្ទ ឬប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមទេ។ វាសំខាន់ណាស់ដែលភាពបន្ទាន់របស់ពួកគេហាក់ដូចជាបន្ទាន់ដល់អ្នកផងដែរ។ ប្រសិនបើអ្នកមិនអាចដោះស្រាយស្ថានការណ៍បានភ្លាមៗចូរឆ្លើយតបបញ្ជាក់មកវិញ ហើយប្រាប់ពួកគេថាអ្នកកំពុងធ្វើការដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហារបស់ពួកគេ។

ស្តាប់អតិថិជនរបស់អ្នក

បន្ទាប់ពីបានធ្វើអាជីវកម្មអស់រយៈពេលជាច្រើនឆ្នាំមក អ្នកនឹងដឹងថាជួនកាលអតិថិជនគ្រាន់តែចង់បញ្ចេញអោយធូរប៉ុណ្ណោះ។ អនុញ្ញាតឱ្យពួកគេធ្វើដូច្នោះ។ ត្រូវយល់ស្របតាម និងស្តាប់បញ្ហារបស់ពួកគេដោយប្រុងប្រយ័ត្ន បញ្ជាក់ពីអារម្មណ៍របស់ពួកគេដោយការដឹងគុណនិងសួរសំណួរប្រសិនបើចាំបាច់មុនពេលអ្នកផ្តល់ដំណោះស្រាយ។ អ្នកនឹងដឹងថា មិនថាដំណោះស្រាយអ្វីដែលអ្នកផ្តល់ឱ្យនោះទេអ្នកបានធ្វើកិច្ចព្រមព្រៀងដ៏អស្ចារ្យរួចទៅហើយដោយស្តាប់ពួកគេ និងយកចិត្តទុកដាក់ចំពោះបញ្ហារបស់ពួកគេ។

ត្រូវសូមទោស

ការទទួលខុសត្រូវ និងការសុំទោសដល់អតិថិជនមិនមែនមានន័យថាអ្នកកំពុងតែធ្វើខុសនោះទេ។ វាប្រហែលជាអាច ឬមិនអាចដូច្នេះទេ។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយវាមានន័យថាអ្នកបានទទួលការហ្វឹកហាត់យ៉ាងល្អដើម្បីផ្តល់សេវាកម្មដល់អតិថិជនប្រកបដោយគុណភាព។ មានអារម្មណ៍អាណិតអាសូរដោយស្ដាប់ដោយយកចិត្តទុកដាក់ហើយសុំទោសដោយស្មោះ។ អ្នកប្រហែលជាចង់ធ្វើតាមដោយការពន្យល់អំពីអ្វីដែលបានកើតឡើងហើយបន្ទាប់មកពន្យល់ថាក្រុមរបស់អ្នកកំពុងធ្វើការដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហានេះ។ អ្នកក៏អាចឈានដល់ជំហានមួយបន្ថែមទៀត និងផ្តល់នូវការបញ្ចុះតម្លៃផ្ញើលិខិតផ្ទាល់ខ្លួនឬក៏អំណោយមួយនៅក្នុងសំបុត្រ។

អាចនិយាយថាអ្នកកំពុងដំណើរការសេវាសំអាតហើយអតិថិជនរបស់អ្នកហៅអ្នកមកជាមួយពាក្យតម្អូញតម្អែរថាការិយាល័យមិនត្រូវបានបោសធូលីដីត្រឹមត្រូវ តើអ្នកធ្វើអ្វី? សូមចងចាំថាពាក្យតម្អូញតម្អែររបស់អតិថិជនអំពីអាជីវកម្មរបស់អ្នកអាចផ្តល់ផលប្រយោជន៍ដល់អ្នកប្រសិនបើអ្នកដឹងពីរបៀបធ្វើឱ្យស្ថានភាពនៅជុំវិញ និងបង្កើតអតិថិជនស្មោះត្រង់។ ការសុំទោស និងការផ្តល់ជូន ឬផ្ញើឧបករណ៍អនាម័យរបស់អ្នកត្រលប់ទៅបោសធូលីដីឱ្យបានត្រឹមត្រូវផ្តល់ជូនការបញ្ចុះតម្លៃ ឬការសម្អាតដោយឥតគិតថ្លៃអាចជាវិធីដ៏ល្អបំផុតដើម្បីដោះស្រាយស្ថានភាព។ បែបនេះនឹងធ្វើឱ្យអតិថិជនមានអារម្មណ៍ថាមានតម្លៃហើយក្រុមហ៊ុនរបស់អ្នកនឹងរីករាយជាមួយការធ្វើអាជីវកម្មម្តងទៀតពីគាត់។

និយាយថា “បាទ” សូម្បីតែនៅពេលអ្នកមានអារម្មណ៍ថានិយាយថា “ទេ”

គោលដៅមួយក្នុងចំណោមគោលដៅចម្បងរបស់អ្នកគួរតែត្រូវបានដល់ចំនុចអតិបរមានៃបទពិសោធអតិថិជនរបស់អ្នក។ ដូច្នេះការមានវប្បធម៌នៃការនិយាយថា “បាទ” គឺជាការចាប់ផ្តើមដ៏ល្អមួយដើម្បីធានាថាអតិថិជនរបស់អ្នកនៅតែបន្តត្រឡប់មកវិញ។ មានពេលខ្លះដែលអ្នកប្រាកដថាអតិថិជនរបស់អ្នកមិនសមហេតុផលប៉ុន្តែវាជាចំណាប់អារម្មណ៍របស់អ្នកក្នុងការរកមធ្យោបាយជុំវិញការខកចិត្ត និងជួយអតិថិជនដោះស្រាយបញ្ហារបស់គេ។ នេះមិនមែនមានន័យថាអ្នកបោះបង់ចោលនូវជំហរផ្ទាល់ខ្លួនរបស់អ្នកនោះទេប៉ុន្តែវាមានន័យថាអ្នកនឹងឈានទៅមុខ និងលើសពីនេះដើម្បីក្លាយជាអតិថិជនដែលងាយស្រួល។

សួររកមតិឆ្លុះត្រឡប់

អ្នកប្រហែលជាគិតថាអ្នកកំពុងធ្វើអ្វីៗគ្រប់យ៉ាងត្រឹមត្រូវ ប៉ុន្តែអ្នកមិនអាចប្រាកដជាក់បានទេ។ រៀនពីអ្វីដែលអតិថិជនរបស់អ្នកចង់ធ្វើ ធ្វើឱ្យវាមានដល់ពួកគេហើយបន្ទាប់មកសួរពួកគេនូវមតិយោបល់ដើម្បីប្រាកដថាអ្នកកំពុងធ្វើអ្វីដែលអ្នកអាចធ្វើបានដើម្បីបំពេញតាមតម្រូវការរបស់ពួកគេ។ ប្រើគំរូស្ទង់មតិការពេញចិត្តអតិថិជនខាងក្រោមដើម្បីទទួលបានមតិយោបល់ពីអតិថិជនរបស់អ្នក។