បង្វែរការលក់របស់អ្នកនាំទៅរកការទិញ

តើអ្នកធ្លាប់មានអារម្មណ៍ថាអ្នកកំពុងវិនិយោគពេលវេលា និងកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងច្រើនពេកក្នុងការធ្វើអាជីវកម្ម ក្រោយពីអ្នកដែលយើងរំពឹងថានឹងក្លាយជាអតិថិជនយើងហើយបែរជាមិនបានទៅវិញ? សូមសិក្សាពីរបៀបផ្ដោតលើការលក់ដ៏ល្អបំផុតនាំឱ្យទទួលបានជោគជ័យច្រើនបំផុត!

ដំបូង ត្រូវកំណត់អត្តសញ្ញាណនាំមុខរបស់អ្នក

តាមដានការសាកសួរ ឬប្រតិកម្មណាមួយដែលបង្ហាញចំពោះការផ្តល់ជូនសេវាកម្មរបស់អ្នក និងព័ត៌មានអំពីអតិថិជន។ ព័ត៌មានកាន់តែច្រើនដែលអ្នកអាចស្វែងយល់អំពីគុណភាពនៃការនាំមុខ គឺជាលទ្ធភាពដ៏ប្រសើរដែលអ្នកអាចដាក់ពន្ទុវានៅពេលក្រោយ។ ដើម្បីធ្វើដូច្នេះអ្នកអាចមើលក្នុងឧទាហរណ៍ខាងក្រោម:

  • ប្រើទម្រង់បញ្ជីទំនាក់ទំនង ដើម្បីប្រមូលព័ត៌មានទំនាក់ទំនង និងព័ត៌មានប្រជាសាស្រ្ត ឬទំហំនៃក្រុមហ៊ុន ក្នុងករណីដែលអ្នកកំពុងលក់អាជីវកម្មបន្តទៅអាជីវកម្មមួយទៀត ។ បង្កើតសំណួរដែលជាជម្រើសមួយចំនួន – ការរចនានៃការរំពឹងទុកដើម្បីផ្តល់ព័ត៌មានបន្ថែមគឺជាសញ្ញាមួយផ្សេងទៀតនៃការចាប់អារម្មណ៍ទិញពិតប្រាកដ។ ត្រូវប្រុងប្រយ័ត្នពីសារបោកប្រាស់នានាក្នុងទម្រង់បញ្ជីទំនាក់ទំនងរបស់អ្នក។
  • តាមដានឥរិយាបទតាមអនឡាញ អាចជាសូចនាករមួយសម្រាប់លទ្ធភាពនៃការបម្លែងកម្មវិធីរុករកទៅកាន់អតិថិជនមួយ។ ការរំពឹងទុកមួយដែលបានទាញយកការផ្តល់ជូនពិសេស ពីផលិតផលក្នុងគេហទំព័ររបស់អ្នកគឺទំនងមានច្រើនជាង ដើម្បីឲ្យក្លាយជាអតិថិជនយើង ជាជាងការរំពឹងទុកដែលត្រូវបានអានព័ត៌មាននៅលើម៉ាកផលិតផលរបស់អ្នក។
  • យកចិត្តទុកដាក់ចំពោះកម្រិតនៃការចូលរួមអ៊ីម៉ែល។ ការឆ្លើយតបអ៊ីម៉ែលហើយបើក និងចុចតាមរយៈអត្រាបង្ហាញពីគុណភាពនៃការរំពឹងទុកនេះ។ ប្រសិនបើអ្នកកំពុងលក់ទៅឱ្យក្រុមហ៊ុននោះអាសយដ្ឋានអ៊ីម៉ែលផ្ទាល់អាចជាសូចនាករនៃគុណភាពនាំមុខ។ ការរំពឹងទុកជាមួយអាសយដ្ឋានអ៊ីម៉ែលឯកជនជំនួសឱ្យអាសយដ្ឋានអ៊ីម៉ែលក្រុមហ៊ុនមិនគួរត្រូវបានកំណត់អាទិភាពក្នុងករណីនោះទេ។
  • តាមដានកម្រិតការចូលរួមប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម គឺជាសញ្ញានៃការចាប់អារម្មណ៍លើផលិតផលរបស់អ្នក។ ដូចគ្នានេះផងដែរ ចូរព្យាយាមដើម្បីស្វែងយល់បន្ថែមអំពី ការរំពឹងទុកពីគុណភាពខ្ពស់ ដោយចូលទស្សនាគណនីប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមរបស់ពួកគេ។

បន្ទាប់មក ដាក់ពិន្ទុនាំមុខរបស់អ្នក

ខណៈពេលដែលអ្នកចាប់ផ្តើមកំណត់អត្តសញ្ញាណការលក់នាំមុខ អ្នកត្រូវតែតាមដានពួកគេ។ ដើម្បីចៀសវាងការខ្ជះខ្ជាយពេលវេលា និងការខិតខំប្រឹងប្រែងលើការនាំមុខដែលមិនអាចបម្លែងបាន ចូរប្រើប្រព័ន្ធដាក់ពិន្ទុនាំមុខដើម្បីតាមដានគុណភាព កម្រិតនៃការចាប់អារម្មណ៍ និងស្ថានភាពនៃការលក់នាំមុខរបស់អ្នក។

ដើម្បីតាមដានប្រកបដោយអត្ថន័យ ចូរកំណត់លក្ខណៈវិនិច្ឆ័យដែលមានសារៈសំខាន់សម្រាប់ក្រុមហ៊ុនរបស់អ្នក ដើម្បីវាស់កម្រិតគុណភាពនៃការរំពឹងទុក។ ការលក់នាំមុខគេដ៏ល្អបំផុត ជាធម្មតាច្រើនជាអ្នកថ្មីជាងគេ ក្នុងក្រុមគោលដៅរបស់អ្នកដែលបានបង្ហាញនូវចេតនាច្បាស់លាស់ក្នុងការទិញមួយ។

មានកម្មវិធីផ្នែកទន់ Software ដែលអាចមានប្រើដើម្បីគាំទ្រដល់ក្រុមលក់របស់អ្នក។ ជ្រើសរើសយកកម្មវិធីមួយដែលមិនត្រឹមតែសមស្របនឹងក្រុមហ៊ុនរបស់អ្នកទេប៉ុន្តែក៏ជាអ្វីមួយដែលក្រុមលក់របស់អ្នកមានអារម្មណ៍ថាមានភាពស្រណុកសុខស្រួលក្នុងការប្រើ។ ប្រសិនបើអ្នកមិនទាន់ត្រៀមខ្លួនរួចរាល់ក្នុងការវិនិយោគលើកម្មវិធីទេ អ្នកក៏អាចបង្កើតប្រព័ន្ធដាក់ពិន្ទុនាំមុខដោយខ្លួនឯងផងដែរ។

ចែកកំណាត់ទីផ្សារអតិថិជនរបស់អ្នកឲ្យមានប្រសិទ្ធិភាព

តើអ្នកនឹងលើកកម្ពស់ក្រែមលាបមុខរបស់អ្នក ជាក្រុមហ៊ុនគ្រឿងសំអាងយ៉ាងដូចម្តេចប្រសិនបើអ្នកដឹងអំពីភេទ ជាតិពន្ធ និងអាយុរបស់អតិថិជនគោលដៅរបស់អ្នក? ប្រសិនបើអ្នកកំពុងកំណត់គោលដៅផលិតផលរបស់អ្នកចំពោះស្ត្រី ត្រូវប្រាកដថាមិនមែនគ្រប់ស្ត្រីទាំងអស់រកមើលក្រែមសម្រាប់ការលុបបំបាត់ភាពជ្រីវជ្រួញ ក្រែមការពារពន្លឺព្រះអាទិត្យ ការកាត់បន្ថយមុន ឬការរក្សាភាពក្មេងជាងវ័យនោះទេ – អាយុ និងភូមិសាស្ត្រគឺជាកត្តាកំណត់នៅទីនេះ ក៏ដូចជាស្ថានភាពសង្គម។

មិនដូចទៅនឹងទីផ្សារដ៏ធំ ដែលអ្នកផលិតក្នុងបរិមាណច្រើន និងផ្សព្វផ្សាយផលិតផលរបស់អ្នកកាន់តែច្រើននោះទេ កំណាត់ទីផ្សារ គឺជាយុទ្ធសាស្រ្តមួយដែលត្រូវបានប្រើនៅក្នុងទីផ្សារដើម្បីបំបែកក្រុមគោលដៅធំមួយទៅជាក្រុមតូចៗនៃអ្នកប្រើប្រាស់ ដើម្បីបង្កើតការយល់ដឹងពីលក្ខណៈ និងទម្លាប់តែមួយគត់របស់ពួកគេ ដើម្បីឱ្យអ្នកអាចពង្រាងសារទីផ្សារទៅតាមបំណង ដែលមានលក្ខណៈសមស្របសម្រាប់ក្រុមអតិថិជនពិសេសនោះ។

អាចរួមបញ្ចូលគ្នានូវអតិថិជនទាំងនោះរបស់អ្នក ទៅជាក្រុមដែលមានតម្រូវការ និងបំណងប្រាថ្នាស្រដៀងគ្នាមួយ នឹងជួយអ្នកក្នុងការបង្កើតទីផ្សារចម្រុះសមស្របរបស់អ្នក ។ វាក៏នឹងធ្វើឱ្យកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងនៃការប្រាស្រ័យទាក់ទងរបស់អ្នក កាន់តែមានប្រសិទ្ធភាពនៅពេលអ្នកដឹងពីអ្វីដែលច្រកប្រាស្រ័យទាក់ទងល្អបំផុតដើម្បីផ្ញើសាររបស់អ្នកទៅពួកគេ។ អតិថិជនមួយចំនួនរបស់អ្នកអាចចូលចិត្តវិធីសាស្រ្តផ្ទាល់ខ្លួន ដែលជាការហៅតាមទូរស័ព្ទខណៈពេលដែលអ្នកផ្សេងទៀតអាចពេញចិត្តទៅនឹងវិធីសាស្រ្តប៉ះពាល់តិចដូចជាការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មតាមទូរទស្សន៍ជាដើម។

អ្នកអាចប្រើលក្ខណៈវិនិច្ឆ័យដូចខាងក្រោមនេះ ដើម្បីចែកកំណាត់អតិថិជនគោលដៅរបស់អ្នក:

តាមប្រភេទអតិថិជន

រឿងដំបូងដែលអ្នកគួរពិចារណាថា ជាអ្នកធ្វើទីផ្សារគឺថា តើអតិថិជនគោលដៅរបស់អ្នកជាលក្ខណៈបុគ្គល ជាអាជីវករ ឬជាការរួមបញ្ចូលនូវប្រភេទទាំងពីរ។ ប្រសិនបើអ្នកកំពុងទាក់ទងជាមួយនោះ សារទីផ្សាររបស់អ្នកគួរតែត្រូវបាន សម្រាំងដោយប្រុងប្រយ័ត្នក្នុងការស្នើទៅតាមតម្រូវការខុសៗគ្នា ។

ចំណែកទីផ្សារតាមភូមិសាស្ត្រ

ការបែងចែកភូមិសាស្រ្ត មានន័យថាការបែងចែកទីផ្សាររបស់អ្នកទៅជាកូដតំបន់ខុសៗគ្នា (តាមបណ្តាទ្វីប ប្រទេស បណ្តារដ្ឋ ក្រុង ឬសូម្បីតែតំបន់ជិតខាង) និងការបំពេញនូវតំរូវការនិងចំណង់ចំណូលចិត្តជាក់លាក់នៅក្នុងតំបន់ពិសេសទាំងនោះ។ អ្នកអាចពិចារណាលើអថេរដូចជាតាមតំបន់ ទីក្រុង ឬថាតើគោលដៅទីផ្សាររបស់អ្នកគឺនៅតាមជាយក្រុង ឬនៅតំបន់ក្រៅក្រុង ហើយលំនាំគម្រូអាកាសធាតុអ្វី ដែលជាលក្ខណៈពិសេសទៅតាមទីតាំងភូមិសាស្ត្ររបស់វា។ ក្រុមហ៊ុនពហុជាតិជាច្រើនត្រូវបានគេស្គាល់ថា ប្រើចំណែកទីផ្សារតាមភូមិសាស្ត្រនៅពេលដែលពួកគេ កែតម្រូវទីផ្សារចម្រុះរបស់ពួកគេយ៉ាងប្រុងប្រយ័ត្ន ដើម្បីបំពេញតាមតម្រូវការរបស់អតិថិជនរបស់ពួកគេនៅក្នុងតំបន់ជាក់លាក់មួយ។

ចាត់ចំណែកទីផ្សារតាមប្រជាសាស្ត្រ

អ្នកធ្វើការវិភាគប្រជាសាស្ត្ររបស់អតិថិជនរបស់អ្នក ដោយបែងចែកពួកគេជាក្រុមៗដោយប្រើលក្ខណៈវិនិច្ឆ័យដូចជា តាមយេនឌ័រ តាមប្រាក់ចំណូល ទំហំគ្រួសារ តាមការអប់រំតាមប្រភេទការងារ (អ្នកការិយាល័យ ឬកម្មករ) តាមជំនាន់ តាមជាតិសាសន៍ សញ្ជាតិ ក្រុមសង្គម និងសាសនា ជាដើម។ អ្នកមិនអាចប្រើប្រាស់អថេរទាំងអស់នេះបានទេ ប៉ុន្តែជាអ្នកដែលពាក់ព័ន្ធនឹងផលិតផល / សេវាកម្មដែលអ្នកផ្តល់ជូន។

ការវិភាគភាពខុសគ្នានៃប្រជាសាស្ត្រនៃទីផ្សារគោលដៅរបស់អ្នក នឹងបង្កើនការយល់ដឹងរបស់អ្នកអំពីឥរិយាបថទិញទំនិញរបស់អតិថិជនអ្នក ហើយនឹងជួយអ្នករក្សាអតិថិជនដែលអាចរកមើលម៉ាកដែលមានការប្រកួតប្រជែង។ តម្រូវការ ចំណង់ចំណូលចិត្ត ទម្លាប់ និងប្រាក់ចំណូលរបស់មនុស្សគឺខុសគ្នាយ៉ាងខ្លាំង ហើយសូម្បីតែបុគ្គលដដែលក៏អាចបង្ហាញអាកប្បកិរិយា និងទម្លាប់ខុសៗគ្នាក្នុងកំឡុងពេលខុសៗគ្នាក្នុងជីវិតដែរ។ ក្នុងនាមជាបុរសអាយុ ២០ ឆ្នាំម្នាក់អាចត្រូវបានទាក់ទាញទៅលើរថយន្តស្ព័រដែលមានពណ៌ស្រស់ថ្លា ខណៈដែលឪពុកក្មេងអាយុ ២ឆ្នាំ ដែលមានអាយុ ៣០ឆ្នាំ ទំនងជាបារម្ភអំពីលក្ខណៈសុវត្ថិភាពនៃឡានដែលគាត់កំពុងពិចារណានឹងទិញ។ ដូច្នេះក្រុមហ៊ុនរថយន្តទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ពីព័ត៌មានដូចជាអាយុ ភេទ និងកម្រិតប្រាក់ចំណូលរបស់អតិថិជនគោលដៅរបស់ពួកគេ។

ចាត់ចំណែកទីផ្សារតាមក្រាហ្វិកចិត្តសាស្ត្រ

ក្រាហ្វិកចិត្តសាស្ត្រ មើលទៅលើចិត្តសាស្ត្រ និងប្រជាសាស្រ្តរួមបញ្ចូលគ្នាដើម្បីយល់ពីអាកប្បកិរិយារបស់អ្នកប្រើប្រាស់។ នៅក្នុងក្រុមប្រជាសាស្ត្រដូចគ្នា អ្នកនឹងរកឃើញមនុស្សដែលមានករណីក្រាហ្វិកចិត្តសាស្ត្រខុសៗគ្នា។ ដូច្នេះការបែងចែកចំណែកទីផ្សារតាមក្រាហ្វិកចិត្តសាស្ត្រតម្រូវឱ្យបែងចែកទីផ្សាររបស់អ្នកទៅជាក្រុមតូចៗ ដែលមានមូលដ្ឋានលើ បុគ្គលិកលក្ខណៈ និងរបៀបរស់នៅរបស់អតិថិជនអ្នក។

ការសម្លឹងមើលពីបុគ្គលិកលក្ខណៈ ដូចជាចរិតលក្ខណៈ និងទម្លាប់ និងការបែងចែកអតិថិជនគោលដៅរបស់អ្នកយោងទៅតាមកម្រិតនៃការប្រកួតប្រជែងរបស់ពួកគេ ឬថាតើពួកគេមានភាពអន្ទះអន្ទែង ឬក៏ការធ្វើអន្តោប្រវេសន៍មានភាពងាយស្រួលជាពិសេសនៅពេលមានផលិតផលស្រដៀងគ្នាជាច្រើនប្រកួតប្រជែងជាមួយផលិតផលផ្សេងទៀត ហើយអថេរនៃកំណាត់ទីផ្សារផ្សេងទៀត អាចនឹងមិនត្រូវបានដើរតួនាទីធំនៅក្នុងការសិក្សានេះទេ។

ការវិភាគពីរបៀបរស់នៅ ជួយឲ្យការបែងចែកទីផ្សារទៅជាក្រុមតូចៗជាច្រើនដោយយោងទៅតាមកម្រិតនៃចំណាប់អារម្មណ៍ គំនិតយោបល់ សកម្មភាព និងជំនឿ ។ ជាទូទៅក្រុមហ៊ុនគ្រឿងសង្ហារឹម សម្លៀកបំពាក់ និងភេសជ្ជៈមានជាតិស្រវឹងប្រើប្រភេទចំណែកទីផ្សារនេះព្រោះវាថែមទាំងអាចជួយឱ្យពួកគេយល់ដឹងពីទំនួលចិត្តរបស់អតិថិជនក្នុងការជម្រុញទិញផលិតផលមួយបន្ថែមលើផលិតផលមួយទៀត។

ការចាត់ចំណែកទីផ្សារតាមឥរិយាបថ

នៅក្នុងចំណែកទីផ្សារតាមឥរិយាបថ អតិថិជនត្រូវបានបែងចែកតាមចំណេះដឹងរបស់ពួកគេអំពីផលិតផល អាកប្បកិរិយាឆ្ពោះទៅរកផលិតផល ការប្រើប្រាស់ផលិតផល ឬការឆ្លើយតបទៅនឹងវា។ ឱកាស ស្ថានភាពអ្នកប្រើប្រាស់ អត្រាការប្រើប្រាស់ ស្ថានភាពនៃភាពស្មោះត្រង់ ដំណាក់កាលត្រៀមខ្លួនរបស់អ្នកទិញ និងអាកប្បកិរិយាត្រូវបានគេប្រើជាញឹកញាប់ក្នុងការចែកកំណាត់ទីផ្សារតាមឥរិយាបថ។

  • ឱកាសនៃព្រឹត្តិការ

អ្នកអាចធ្វើឱ្យមានភាពខុសគ្នាពីអតិថិជនរបស់អ្នក អាស្រ័យលើទិដ្ឋភាពបណ្តោះអាសន្ននៃជីវិតរបស់ពួកគេ ដូចជាឱកាសនៅពេលដែលពួកគេអាចប្រើ បង្កើតតម្រូវការសម្រាប់គិត ឬទិញផលិតផលជាក់លាក់មួយ។ ជាឧទាហរណ៍ អ្នកលក់រាយរ៉ូបអាពាហ៍ពិពាហ៏អាចប្រើការចែកកំណាត់ទីផ្សារតាមឱកាស ដើម្បីផ្សព្វផ្សាយផលិតផលរបស់ពួកគេក្នុងកំឡុងពេលរដូវកាលដែលអាពាហ៍ពិពាហ៍ភាគច្រើនកើតមានឡើង។

  • ស្ថានភាពអ្នកប្រើ

ការដាក់ក្រុមអតិថិជនរបស់អ្នកទៅតាមលក្ខណៈវិនិច្ឆ័យខាងក្រោមគឺជាឧទាហរណ៍នៃការចែកកំណាត់ទីផ្សារតាមស្ថានភាពអ្នកប្រើប្រាស់: អ្នកប្រើលើកដំបូង មិនមែនអ្នកប្រើ អ្នកប្រើដែលមានសក្តានុពល អតីតអ្នកប្រើ ឬអ្នកប្រើធម្មតាមួយ។ ការសិក្សានេះជួយអ្នកវិភាគ និងយល់ដឹងបន្ថែមទៀត ជាឧទាហរណ៍ ថាតើអ្នកមិនប្រើប្រាស់ មិនចូលចិត្តផលិតផលរបស់អ្នក ឬពួកគេមិនត្រូវបានជូនដំណឹងពីវា ដូច្នេះហើយ ជាមួយការប្រឹងប្រែងតិចតួចអាចក្លាយជាអ្នកប្រើសក្តានុពលរបស់អ្នកវិញ។

 

  • អត្រាប្រើប្រាស់

ក្នុងនាមជាអ្នកធ្វើទីផ្សារអ្នកនឹងលើកកម្ពស់ផលិតផលរបស់អ្នកខុសគ្នាចំពោះអ្នកប្រើប្រាស់ធុនធំ ធុនមធ្យម និងអ្នកប្រើធុនតួច។ ជាទូទៅអ្នកប្រើប្រាស់ធុនធំ មានចំណែកតូចមួយនៃទីផ្សារ ប៉ុន្តែបង្កើតបានជាភាគរយខ្ពស់នៃការប្រើប្រាស់សរុប ដែលធ្វើឱ្យពួកគេក្លាយជាប្រភេទអតិថិជនដែលពេញចិត្តសម្រាប់អាជីវកម្ម។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ រឿងមួយដែលត្រូវចងចាំគឺនៅក្នុងឧទាហរណ៏ភេសជ្ជៈគ្រឿងស្រវឹង អ្នកប្រើធុនធំ ឆ្ពោះទៅរកភេសជ្ជៈដែលមានតំលៃថោក ហើយហាក់ដូចជាមិនសូវស្មោះត្រង់ចំពោះម៉ាកតែមួយនោះទេ។

  • ស្ថានភាពនៃភក្ដីភាព

អ្នកអាចចាត់ថ្នាក់ក្រុមអតិថិជនរបស់អ្នកជាក្រុមស្មោះត្រង់ខ្លាំង ស្មោះត្រង់ខ្លះៗ ឬទាំងពីរ។ អតិថិជននៅក្នុងប្រភេទទី ១ គឺជាអ្នកដែលប្រកាន់ខ្ជាប់ទៅលើម៉ាកដែលគេពេញចិត្ត     ខណៈដែលអតិថិជនដែលមានភក្ដីភាពបន្តិចបន្តួចមានម៉ាកពេញនិយមច្រើនជាងមួយ ហើយពួកគេក៏ប្តូរត្រឡប់ទៅវិញទៅមក។ អ្នកផ្លាស់ប្តូរគឺជាអ្នកដែលធ្វើការសំរេចចិត្តនៃការទិញរបស់ពួកគេចំពោះភាពដែលអាចរកបាននៃផលិតផល ឬវាត្រូវបានដាក់លក់ ជំនួសឱ្យការគិតពីម៉ាកខ្លួនឯង។

  • ដំណាក់កាលត្រៀមខ្លួនរបស់អ្នកទិញ

អតិថិជនរបស់អ្នកអាចនឹងស្ថិតនៅក្រោមដំណាក់កាលមួយនៃការត្រៀមខ្លួនរួចរាល់ក្នុងការទិញផលិតផលរបស់អ្នក: គាត់អាចនឹងមានភាពស្និទស្នាលជាមួយនឹងផលិតផល មានការយល់ដឹងពីអ្វីដែលវាមាន មានចំណាប់អារម្មណ៍ខ្លះៗលើវា ជ្រើសរើសវាពីលើផលិតផលផ្សេងទៀត មានទំនុកចិត្តលើវា កំពុងជាអ្វីដែលត្រូវការពិតប្រាកដ ហើយទីបំផុតគាត់អាចនឹងត្រៀមខ្លួនដើម្បីទិញវា។ នៅពេលអ្នកសម្លឹងមើលពីដំណាក់កាលត្រៀមខ្លួនរបស់អ្នកទិញ ជាអ្នកធ្វើទីផ្សារ គោលដៅសំខាន់របស់អ្នកគឺដើម្បីផ្លាស់ទីអតិថិជនរបស់អ្នកតាមរយៈដំណាក់កាលទាំងអស់ចាប់ពីការយល់ដឹងពីផលិតផលរហូតដល់ដំណាក់កាលទិញទំនិញ។

ប្រភេទអតិថិជន

អ្នកប្រើប្រាស់ខុសគ្នាទៅតាមកន្លែងដែលពួកគេទទួលបានព័ត៌មានអំពីផលិតផលមួយ អ្វីដែលពួកគេរកវា តើតម្លៃប៉ុន្មានដែលពួកគេអាចទិញ និងមានឆន្ទៈក្នុងការចំណាយសម្រាប់ការទិញនោះ និងថាតើពួកគេរកទិញវានៅពេលណា និងកន្លែងណា។ ការចែកកំណាត់ទីផ្សារត្រូវពិចារណាអំពីប្រភេទអតិថិជនដែលមានវត្ថុបំណង និងតម្រូវការខុសៗគ្នា។

វាអាចត្រូវការចំណាយពេលវេលាច្រើន​ និងការខិតខំប្រឹងប្រែងសម្រាប់អ្នកដើម្បីធ្វើការបែងចែកកំណាត់ទីផ្សារ។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយវាផ្តល់ឱ្យអ្នកនូវមូលដ្ឋានចំណេះដឹងដែលពាក់ព័ន្ធដែលអ្នកអាចបង្កើតទីផ្សារចម្រុះរបស់អ្នក និងជ្រើសរើសច្រកមធ្យោបាយទំនាក់ទំនងត្រឹមត្រូវដើម្បីឈានទៅដល់អតិថិជនរបស់អ្នក និងលក់ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព។