លោក Dan Martland ប្រធានផ្នែកសាកល្បងបច្ចេកទេសនៅ Edge Testing បានផ្តល់នូវការយល់ដឹងរបស់គាត់ទៅលើបច្ចេកវិទ្យាសំខាន់ៗទាំងបីសម្រាប់សហគ្រាសធុនតូច និងមធ្យមនៅក្នុងដំណើរបម្លែងឌីជីថលរបស់ពួកគេ។
យើងមើលឃើញវិស័យសំខាន់ៗបីនៃការផ្លាស់ប្តូរគឺៈការអនុញ្ញាតឱ្យបុគ្គលិករបស់អ្នកធ្វើការងាររបស់ពួកគេ ឲ្យក្រុមមនុស្សធ្វើការងាររបស់ពួកគេ កាត់បន្ថយពេលវេលាដែលត្រូវការសម្រាប់ការងារដែលគ្មានតម្លៃបន្ថែម និងការបង្កើនមាត្រដ្ឋាន។
មានឧបករណ៍ផលិតភាព និងឧបករណ៍សហប្រតិបត្ដិការនាំមុខទាំងមូលនៅទីនោះ ហើយតែងតែមានជានិច្ច។ បញ្ហាប្រឈមសម្រាប់សហគ្រាសខ្នាតតូច និងមធ្យមគឺជាផ្នែកមួយនៃការវិនិយោគដែលបង្ហាញពីឧបសគ្គធំមួយចំពោះការអនុវត្តន៍។ ម៉ូដែលសម័យទំនើបដូចជា SaaS មានន័យថាក្រុមហ៊ុនត្រូវតែបង់ថ្លៃអ្វីដែលវាត្រូវការហើយវាអាចជួយកាត់បន្ថយថ្លៃដើម។
ការបង្រួមភារកិច្ចដែលមិនមានតម្លៃត្រូវបានតម្រឹមយ៉ាងជិតស្និទ្ធទៅនឹងបញ្ហានេះផងដែរ ទាំងទាក់ទងនឹងការផ្តល់ប្រព័ន្ធគាំទ្រដល់អ្នកគ្រប់គ្រងដូចជាការឈប់សំរាកប្រចាំឆ្នាំ តារាងកាលវិភាគធ្វើការជាដើម ។ល។ និងក្នុងការកាត់បន្ថយភាពចាំបាច់សម្រាប់បុគ្គលិកគាំទ្រ។ ឥឡូវនេះអ្នកអាចធ្វើប្រតិបត្តិការយ៉ាងមានប្រសិទ្ធភាពជាមួយក្រុមការងារ IT ដែលមានលក្ខណៈតូចជាងមុន និងផ្តោតសំខាន់ជាងមុន ហើយយើងក៏មើលឃើញមនុស្សចុះកិច្ចសន្យាសម្រាប់សេវាកម្មដូចជាធនធានមនុស្ស និងហិរញ្ញវត្ថុជាជាងការបង្កើតក្រុមខាងក្នុង។ កិច្ចសហការ និងការភ្ជាប់សេវាអ៊ិនធើណែតកំពុងធ្វើឱ្យមានការផ្លាស់ប្តូរនេះ។
សមត្ថភាពក្នុងការតម្រឹមមាត្រដ្ឋានរបស់អង្គការអ្នក បានផ្សារភ្ជាប់យ៉ាងតឹងរ៉ឹងទៅនឹងធនធានមនុស្សយ៉ាងហោចណាស់រហូតដល់អ្នកឈានដល់កម្រិតខ្ពស់បែបនេះដែលស្វ័យប្រវត្តិកម្មខាងរូបសាស្ត្រក្លាយជាសេដ្ឋកិច្ច។ បច្ចេកវិទ្យាថ្មីអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកពង្រីកនូវអត្ថប្រយោជន៍ដែលសមាជិកក្រុមរបស់អ្នកអាចបង្កើតបាន គឺផ្តល់ផលិតផលថ្មីៗឱ្យបានលឿនជាងមុន បង្កើនការប្រើប្រាស់តាមរយៈបណ្តាញគេហទំព័រ និងប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម ឬការគាំទ្រដល់ចំនួនអតិថិជនកាន់តែច្រើន។ ស្វ័យប្រវត្តិកម្ម និងប្រសិទ្ធភាពនៃដំណើរការគឺសំខាន់ក្នុងការពិភាក្សានៅទីនេះ។
តើបច្ចេកវិជ្ជាសំខាន់ៗអ្វីខ្លះដែលជំរុញឱ្យមានការផ្លាស់ប្តូរគម្រោងឌីជីថលទាំងនេះ?
ប្រព័ន្ធ cloud នេះជាមូលដ្ឋានគ្រឹះមួយនៃការផ្លាស់ប្តូរបច្ចេកវិទ្យាទាំនេះ។ វាជួយឱ្យក្រុមហ៊ុន SaaS ធ្វើការពីចម្ងាយធ្វើការសហការកាន់តែប្រសើរ និងជួយកាត់បន្ថយការចំណាយលើថ្លៃចំណាយ។ វាស្ទើរតែ “អាជីវកម្មដូចធម្មតា” ទៅហើយឥឡូវនេះ។ វាពិតជាធ្វើឱ្យមានបញ្ហាប្រឈមជាពិសេសនៅក្នុងលក្ខខណ្ឌនៃភាពអាចជឿជាក់បាន និងមានសុវត្ថិភាព។
អ្នកត្រូវការប្រព័ន្ធផ្ទុកទិន្្នន័យក្នុងលំហរ cloud-systems របស់អ្នកដើម្បីឱ្យមាន និងដំណើរការដូច្នេះមនុស្សរបស់អ្នកអាចធ្វើការបាន។ ប្រសិនបើប្រព័ន្ធមិនដំណើរការ ប្រាកដណាស់មិនមាននរណាម្នាក់អាចធ្វើការបានទេ។ ប្រសិនបើវាដំណើរការយឺត ៗ វាអាចរារាំងដល់ប្រសិទ្ធភាព និងកំណើនជាជាងជួយ។ យើងឃើញមានរឿងរ៉ាវកាន់តែច្រើនឡើង ៗ នៅក្នុងសារព័ត៌មានអំពីការលេចធ្លាយទិន្នន័យ (Uber គឺជាឧទាហរណ៍ថ្មីមួយ) និងមានច្បាប់ថ្មីដែលនឹងចូលជាធរមាននៅឆ្នាំក្រោយ (GDPR) ដែលនឹងបង្កើនការត្រួតពិនិត្យការប្រើប្រាស់ទិន្នន័យ និងសន្តិសុខដោយមានការពិន័យខ្ពស់។
ក្រុមហ៊ុនត្រូវតែបានរៀបចំដើម្បីដឹងថាតើពួកគេកំពុងប្រើ Cloud ឬអត់ ប៉ុន្តែ Cloud បង្ហាញ ឱកាសថ្មីៗសម្រាប់ការបរាជ័យ និងមនុស្សបន្ថែមទៀតនៅក្នុងខ្សែសង្វាក់នៃការផ្គត់ផ្គង់ (ម៉ាស៊ីន ឬអ្នកផ្តល់សេវារបស់អ្នក) ដែលអាចបង្ករបញ្ហានៅពេលអ្នកនឹងនៅតែទទួលខុសត្រូវ សម្រាប់ការលេចធ្លាយ ពត៌មានណាមួយ។
ការរៀនពីម៉ាស៊ីនកំពុងចាប់ផ្តើមធ្វើឱ្យមានភាពខុសប្លែកគ្នាចំពោះផ្នែកជាច្រើន។ កម្មវិធីជជែកកំសាន្តជួយយកបន្ទុកខ្លះចេញពីភ្នាក់ងារបំរើសេវាអតិថិជន។ ឥឡូវនេះ ក្បួនដោះស្រាយរកអត្ថន័យនៅក្នុងពត៌មានដ៏ធំ ឥឡូវនេះអាចប្រើបាន ហើយចាប់ផ្តើមផ្គត់ផ្គង់នៅលើការសន្យាផ្តល់ ‘ទិន្នន័យដ៏ធំ’ ដែលត្រូវបានពិភាក្សាអស់រយៈពេលជាច្រើនឆ្នាំមកហើយ។
យើងមើលឃើញការផ្លាស់ប្តូរឆ្ងាយពីសមាជិកក្រុមដែលត្រូវការផ្តោតលើ ‘កត្តាអនាម័យ’ នៅក្នុងក្រុមហ៊ុនមួយដែលរក្សាអ្វីដែលកំពុងដំណើរការ ប៉ុន្តែមិនពិតជាបង្កើតផលប្រយោជន៍ផ្ទាល់ និងការឆ្ពោះទៅរកការផ្តោតអារម្មណ៍កាន់តែខ្លាំងលើអ្វីដែលផ្តល់តម្លៃ។
តើទិដ្ឋភាពនៃការផ្លាស់ប្តូរឌីជីថលនឹងផ្លាស់ប្តូរអាជីវកម្មសម្រាប់វិស័យ SME នៅឆ្នាំ ២០១៨ និងលើសពីនេះយ៉ាងដូចម្តេច?
យើងមើលឃើញការផ្លាស់ប្តូរធំ ៗ ពីរនៅក្នុងពេលអនាគតដ៏ជិត និងពេលកម្រិតមធ្យម។
ជាដំបូង គឺថាសហគ្រាសខ្នាតតូច និងមធ្យមនឹងបង្កើនសមត្ថភាព និងការចូលទៅបានដើម្បីផ្តល់សេវាដល់អតិថិជន។ ជាមួយនឹងទំនាក់ទំនងល្អប្រសើរ ពួកគេនឹងអាចបង្កើនការយល់ដឹងអំពីសេវាកម្មរបស់ពួកគេ និងធ្វើការជាមួយអតិថិជនកាន់តែច្រើនថែមទៀត។ ទាំងភ្ញៀវ ឬអតិថិជនមូលដ្ឋានរបស់ពួកគេនឹងធ្វើដំណើរពីតំបន់ទៅថ្នាក់ជាតិ និងកម្រិតអន្តរជាតិ។ ជំនាញភាសានឹងកាន់តែមានសារៈសំខាន់ ជាអ្វីដែលយើងធ្លាប់មានលក្ខណៈប្រពៃណីទាប នៅប្រទេសអង់គ្លេស។
ដោយសារតែអ្នកអាចរកឃើញអ្នកគាំទ្ររបស់អ្នកកាន់តែងាយស្រួល វានឹងក្លាយទៅជាការល្បួងឱ្យមានជំនាញខ្ពស់ក្នុងផលិតផល ឬសេវាកម្មមួយចំនួនតូច។ ទាំងនេះជំរុញប្រសិទ្ធភាពនៃការផលិតនិងការចែកចាយផ្គត់ផ្គង់ ប៉ុន្តែអាចរារាំងការច្នៃប្រឌិត និងទុកឱ្យអ្នកងាយរងគ្រោះនឹងការផ្លាស់ប្តូរយ៉ាងខ្លាំងនៅក្នុងទីផ្សារប្រសិនបើការផ្តល់ជូនរបស់អ្នកមិនពេញចិត្ត។
ធ្វើអ្វីដែលអ្នកធ្វើបានល្អប៉ុន្តែចូរប្រយ័ត្ននូវអ្វីដែលនឹងកើតឡើងបន្ទាប់ ហើយព្យាយាមឈានទៅមុខនៃខ្សែកោងនោះ។ ប្រើការវិភាគដើម្បីមើលនិន្នាការនានា និងធនធានមនុស្សរបស់អ្នក សម្រាប់ការច្នៃប្រឌិតធ្វើជាជំហានវិចារណញាណទៅអ្វីដែលនឹងមកនាពេលបន្ទាប់។
រឿងទីពីរគឺថា ជំនាញ និងសមត្ថភាពសហគ្រាសខ្នាតតូច និងមធ្យមត្រូវប្រតិបត្តិការ និងបង្កើតតម្លៃសម្រាប់អតិថិជនរបស់ពួកគេដែលនឹងផ្លាស់ប្តូរ។ វានឹងត្រូវបានកាត់បន្ថយនូវតំរូវការសំរាប់ការគាំទ្រផ្នែកតក្កកម្ម និងជំនាញច្នៃប្រឌិតទាប។ ផ្ទុយទៅវិញពួកគេនឹងត្រូវការអ្នកជំនាញដែលមានសមត្ថភាពខ្ពស់តិចជាងមុនដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហាភស្តុភារ ដូចជាអ្នកជំនាញក្នុងវិស័យព័ត៌មានវិទ្យា និងធនធានមនុស្ស សម្រាប់ជាឧទាហរណ៍ គឺជាអ្នកទំនាក់ទំនងជាមួយអ្នកផ្តល់សេវាកម្មដែលទទួលយកបរិមាណសកម្មភាពនៅក្នុងចន្លោះទាំងនេះ។
សម្រាប់ខ្សែបន្ទាត់អាជីវកម្ម ការផ្តោតអារម្មណ៍នឹងផ្លាស់ប្តូរទៅលើការច្នៃប្រឌិត និងក្រុមប្រលោមនិយម។ តុល្យភាពនៃសកម្មភាពនឹងផ្លាស់ប្តូរទៅបង្កើតផលិតផល និងសេវាកម្មថ្មី ឬធ្វើឱ្យមានភាពខុសគ្នារវាងមនុស្សដែលមានស្រាប់ ជាជាងការផ្តល់ជូននូវផលិតផលបច្ចុប្បន្ន ឬអតិថិជនតាមរបៀបដដែលៗ។
ជារួមវានឹងមានការផ្លាស់ប្តូរឆ្ពោះទៅរកអង្គការដែលមានភាពរឹងមាំ និងរហ័សរហួននៅក្នុងស្រទាប់ SME នៃសេដ្ឋកិច្ច។ សមត្ថភាពក្នុងការរកលុយលើឧបករណ៍ដែលយើងមានសម្រាប់យើង និងធ្វើឱ្យអ្វីដែលថ្មីហើយប្លែក នឹងក្លាយជាអ្នកសម្រេចចិត្តដ៏សំខាន់មួយក្នុងន័យដែលក្រុមហ៊ុនរីកចម្រើន និងលូតលាស់ធៀបនឹងអ្នកដែលមិនពាក់ព័ន្ធ។ ដូចដែល Heraclitus បាននិយាយថាថេរតែមួយគត់គឺការផ្លាស់ប្តូរ។